Ton Llevot: “Quan tenia 19 anys vaig poder dedicar-me professionalment a la música durant un temps”

Apart de la seva afició per la música, també és professor d'Educació Plàstica i Visual a secundària

Ton Llevot, fotografiat a l'Institut l'Alzina.

Fet per: Adrián Esbobosa, Nil Fernandez i Iker Nsang

Ton Llevot és professor de l’Alzina des d’aquest curs, on imparteix, entre d’altres, la matèria d’Educació Visual i Plastica, i també es músic. Durant dos anys es va dedicar professionalment a la música però ara la viu més com un hobbie, sent la docència la seva feina principal. En aquesta entrevista explica com combina les dues activitats, cadascuna de les quals, afirma, té coses que li agraden.

Com estàs vivint aquest nou repte de treballar a l’Institut l’Alzina?

Amb molta il·lusió perquè cada vegada que ets nou a un institut has d’aprendre moltes coses, has de conèixer molta gent i la dinàmica del centre, així que molt il·lusionat  amb aquesta nova aventura.

Què vas estudiar i per què?

Vaig estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona perquè a la meva família sempre li ha agradat l’art i jo sempre m’he sentit identificat amb aquest món. Quan vaig estar estudiant a Barcelona vaig viure amb companys de la universitat que es van fer els meus amics perquè vaig venir sol des de Lleida per estudiar a la universitat.

En quins instituts han estat abans de l’Alzina? Quin t’ha semblat el millor i per què?

Vaig estar a instituts de Terrassa, Sabadell (que és on vaig començar a fer classes de música) i Vilafranca. Vaig estar a l’institut del Vallès 9 anys i allà vaig poder experimentar el que era ser professor de música.

Quines matèries imparteixes? Quina assignatura t’agrada més fer?

RCS art (optativa que canvia cada trimestre, on fem un projecte sobre l’art i els Objectius de Desenvolupament Sostenible) a 3r de l’ESO; disseny 2D 3D a 1r de Batxillerat, i Història de l’Art a 2n de Batxillerat. M’agraden totes, però les d’art son les que més perquè és difícil fer assignatures de l’àmbit artístic a un institut. A més, és molt interessant també fer-ho amb alumnes de diferents edats.

Sabem que, a més de ser docent, també estàs vinculat a la música. Com i quan vas començar en el món musical? 

Vaig començar amb 17 anys, i amb 19 m’hi hauria pogut dedicar professionalment, perquè estava a un grup de música que era professional i era quasi com un treball, però només vaig estar-hi dos anys.

Ja que ets músic, quina és la teva cançó preferida que hagis fet tu i per què?

Es diu “Son moviments” i la vaig fer amb el meu antic grup, on jo era el cantant i tocava el baix i la guitarra elèctrica. És la meva preferida perquè és la més escoltada (té 5.500 visualitzacions), a més de molt bonica, però m’agraden totes perquè dono el millor de mi en cadascuna d’elles.

Què t’agrada més, ser professor o ser músic?

Les dues coses. M’agrada compaginar-les perquè son molt diferents i una és més com una feina i l’altra com un hobbie, però les dues m’agraden per igual.

Quin instrument t’agrada més tocar i quin se’t dóna millor? 

La guitarra, a més de cantar. I el que se’m dóna millor, el baix elèctric.

A quin projecte musical estàs treballant ara o quin has acabat fa poc?

Ara tinc dos projectes: un és Ton Llevot, que és d’indi rock en català, i un altre que es diu Filthy Rich, de punk rock en anglès on canta una amiga. Als dos projectes composo, canto i toco la guitarra.

Tens fills? Penses que la música pot ser una via d’escapament pels més joves?

No, no tinc fills i tampoc m’agradaria tenir-los, a més que a la meva edat no podria. I sí que penso que la música pot ser una via d’escapament i de retrobament amb amics.