L’alumnat de 3r d’ESO visita el Museu de les Matemàtiques de Catalunya

Les peces del museu, situat a Cornellà, són totes manipulables

Alumnes de l'Alzina, al pati del Museu de les Matemàtiques.

El Museu de Matemàtiques de Catalunya és una institució pedagògica inaugurada l’any 2014. Està situat a uns 10 km al sud-oest del centre de Barcelona, ​​al municipi de Cornellà de Llobregat de la província de Barcelona, ​​dins la comunitat autònoma de Catalunya.​ Per conèixer més el museu i fer-hi algunes activitats, les tres classes de tercer d’ESO de l’Alzina hi vam anar el passat dimarts 2 de desembre, acompanyats dels professors Beatriz Calderón, Glòria Sàbat, Enrique Pastor, Bernat Llamazares i Virginia Paterson.

El dia va començar a l’institut: eren les 8 del matí, vam sortir del centre i vam anar caminant fins al metro de Congrés. Des d’allà vam anar fins a Gavarra, un total de 14 parades, un trajecte d’uns 45 o 50 minuts durant el qual vam estar parlant amb els companys. En arribar, vam anar caminant fins al parc on es troba el museu. Vam esmorzar i més tard vam començar la primera activitat: aquesta va consistir a col·locar peces de fusta seguint diferents patrons de tal manera que, posant-ne moltes, acabava formant-se una cúpula, com es pot veure a la imatge següent: 

Alumnes muntant la "cúpula de Leonardo", amb l'edifici del museu a la dreta

Alumnes muntant la “cúpula de Leonardo”, amb l’edifici del museu a la dreta

La segona activitat es feia dins del museu, un museu molt particular: tot el que hi ha està fet per a poder-ho tocar i experimentar amb les peces. Per exemple, una pantalla on has de posar un comptador i aturar-lo just als 6 segons exactes.

La tercera i última activitat va ser una gimcana per tot el parc amb preguntes matemàtiques. Aquestes eren bastant difícils, però teníem una calculadora per ajudar-nos. Tot i això ens van resultar complicades. En acabar, van donar diferents premis com bolígrafs o enganxines pels que acabaven totes les preguntes.

Finalment, vam tornar caminant fins a la parada de metro i cadascú va baixar a la seva parada. Va ser un dia molt mogut pel trajecte, però també molt interessant ja que tant el museu com les activitats eren curioses i ens van agradar molt a tots.