Roc Blanca, Lara Reillo, Walid Antar i Alex Jiménez són alumnes d’entre 11 i 12 anys que aquest curs han començat 1r de l’ESO a l’Alzina, on hi ha quatre grups-classe d’aquest nivell, de 22-24 estudiants cadascun. Els alumnes entrevistats, tots ells de 1r de l’ESO A i que vénen de les escoles Doctor Ferran i Clua, Pompeu Fabra i el Sagrer, comenten que, en general, no els està resultant difícil aprovar les matèries.
Heu trobat, de moment, molta diferència entre l’escola i l’institut?
Walid: Sí, perquè és més difícil i hi ha més profes.
Alex, Roc, lara: No, perquè es fa més o menys el mateix (que a Primària).

Lara Reillo
Com va anar el primer dia?
Walid: Bé.
Alex, Roc, Lara: Bé, no vam fer gaire perquè només va ser 1 hora (ja que era la presentació).
Què us semblen els profes?
Walid: Bons, perquè m’ajuden.
Alex: N’hi ha alguns que em cauen malament.
Roc: N’hi ha que són amables.
lara: Alguns em cauen bé i d’altres malament.
Què us semblen les normes del centre?
Walid: Depèn (de quina). La prohibició dels mòbils no m’agrada, però crec que les normes són importants per a un bon ambient.
Alex: Em semblen molt estrictes.
Roc i Lara: Sí, son molt estrictes.

Roc Blanca
Us agrada el vostre grup de classe?
Walid: Sí, he fet molts amics.
Alex, Roc i Lara: Sí.
Quina és la vostra assignatura preferida? I la que menys us agrada?
Walid: Educació física i català són les que més m’agraden, i anglès i mates les que menys.
Alex: Educació física la que més.
Roc i Lara: Anglès ens agrada.

Alex Jiménez
Com creieu que us està anant? Creieu que aprovareu totes les matèries?
Walid: Bastant bé, crec que aprovaré amb suficients (satisfactoris).
Alex: A mi em va bé de moment.
Roc: M’està anant bé, a l’avaluació inicial vaig aprovar totes les matèries.
Lara: A mi també em va bé i també crec que aprovaré totes les assignatures.

Walid Antar
